O implantach

Odbudujemy Twój uśmiech!
Atrakcyjna cena I Duże doświadczenie I
Wysoka jakość!

IMPLANTY ZĘBOWE - dlaczego warto?

Zalety implantów stomatologicznych

Utrata jednego lub większej ilości zębów to nieprzyjemna sytuacja, która wprawia w zakłopotanie, powoduje utratę atrakcyjności, problemy ze spożywaniem posiłków i wiele innych. Wykorzystanie implantów, to opcja, która pozwala:

• zyskać większą estetykę uśmiechu - prezentują się naturalnie i są na stałe połączone z kością,
  • poprawić wymowę – niestabilne protezy mogą wpływać na wady wymowy, a implanty są gwarancją pełnej swobody,
  • zachować komfort – stałe połączenie z kością pozwala zapomnieć o wcześniejszym ubytku,
  • na łatwość spożywania posiłków – implanty są niczym naturalne zęby, dlatego zapewniają wygodę jedzenia bez bólu i dyskomfortu,
  • na doskonałe samopoczucie - nowy uśmiech zwiększa pewność siebie,
  • utrzymać zdrowie jamy ustnej – stałe zęby nie wymagają szlifowania jak w przypadku protez, a dodatkowo doskonale dopasowane, ułatwiają higienę jamy ustnej,
  • zyskać trwały uśmiech – wykonane z tytanu są niemal niezniszczalne i mogą służyć całe życie,
  • zachować wygodę – ruchome protezy powodują dyskomfort, a implanty pozwalają zapomnieć o problemie na zawsze.

Dlaczego warto wybrać implanty zamiast innych metod odbudowy braków zębowych?

Przewaga implantów na innymi metodami uzupełnienia braków zębowych to między innymi:

• mniejszy poziom zaniku kości – naturalny proces regeneracyjny jaki następuje wokół korzenia zęba pozwala utrzymać lepszą kondycję kośćca. Brak zęba powoduje zanikanie – atrofię, która niekorzystnie wpływa na kształt szczęki oraz żuchwy. Za sprawą implantów stomatologicznych, kość nie traci swoich zdolności rozwoju i wzrostu, a co za tym idzie zachowuje cenne struktury wyrostka zębodołowego. U wielu pacjentów po utracie zęba konieczne jest przeprowadzenie regeneracji kości. W przypadku protez, ubytki w kości mogą powodować poważny dyskomfort i starczy wygląd twarzy.
  • większa funkcjonalność – połączenie implantu z kością tworzy naturalny efekt, a co za tym idzie można swobodnie jeść, mówić i zyskać pewność siebie. Ruchome protezy to nie lada wyzwanie podczas spożywania twardych pokarmów, ryzyko bólu i stanów zapalnych dziąseł oraz ograniczony komfort. Dobrym rozwiązaniem mogą być zatem protezy oparte na implantach.
  • poprawa higieny jamy ustnej – mosty i protezy ruchome wymagają szczególnej troski, natomiast o implanty, dbamy tak jak o naturalne zęby.
  • brak konieczności szlifowania sąsiadujących zębów – uzupełnianie mostem, wymaga oszlifowania bardzo często całkowicie zdrowych zębów. Uraz lub stan chorobowy oszlifowanego zęba w przyszłości, może osłabiać konstrukcję i powodować uszkodzenia. Stosowanie implantów pozwala zachować wszystkie zdrowe zęby bez uszczerbku.
  • większa estetyka – profesjonalnie wykonany implant do złudzenia przypomina naturalny ząb, z kolei protezy bardzo często wyglądają sztucznie. Stosowane w nich metalowe klamry itp. elementy psują estetykę uśmiechu i ograniczają funkcjonalność.

Czym ryzykujemy nie uzupełniając drobnych braków w uzębieniu?

Korzenie to podstawa każdego zęba, a choroby, próchnica bądź urazy, które pozbawiają nas pojedynczego lub kilku zębów, powodują utratę korzeni, których brak przyczynia się do zapadania i zanikania kości szczęki. Z czasem, uzupełnienie zębów staje się wyjątkowo trudne, a pozostałe zęby tracąc oparcie, zaczynają nieestetycznie przesuwać się ku pustym przestrzeniom. Tym sposobem można osłabić, a nawet utracić zdrowe zęby na stałe.

Jakie konsekwencje ma zupełny brak uzębienia?

Utrata zębów poprzez choroby lub urazy sprawia, że tracimy również ich korzenie, które stymulują kości szczęki do odbudowy i zachowania naturalnego kształtu. Długotrwały proces zaniku kości, to poważny problem, który może powodować zmiany rysów twarzy, zapadnięcie szczęki i żuchwy, a także wpływa na zmianę kształtu ust, pojawienie się zmarszczek, oraz tworzenie starczego wyglądu.